Om Österlens Trädgårdssällskap

Som medlem i Österlens trädgårdssällskap lär du dig mer om trädgård och odling, får inspiration och kan knyta kontakter med andra trädgårdsälskare. Vi besöker trädgårdar, lyssnar på inspirerande föredrag, gör utflykter, går kurser och bildar intressegrupper.

Under vår och höst arrangerar vi föredrag, för närvarande håller vi till i Österlengymnasiets aula på Fredsdalsgatan 7 i Simrishamn. Under sommarsäsongen brukar vi ha utomhusaktiviteter. Att besöka olika slags trädgårdar är väldigt uppskattat och vi är väldigt glada för att så många vill öppna sina trädgårdar för oss!

Som medlem har du förmåner av olika slag, bland annat rabatt hos lokala plantskolor. Läs mer om förmåner här.

Österlens Trädgårdssällskap är en lokalförening av Riksförbundet Svensk Trädgård som är Sveriges största trädgårdsorganisation. Vi är en av cirka 150 lokala föreningar och har cirka 300 medlemmar med anknytning till Österlen. Som medlem får du Riksförbundets tidning Hemträdgården i din brevlåda varannan månad. På Riksförbundets hemsida kan du också få tips och råd och bland annat personlig hjälp av trädgårdsrådgivare.

Vill du bli medlem? Du kan kontakta oss via e-post eller skicka ett meddelande via vårt kontaktformulär.

Vi finns också på Facebook, där kan du följa vad som är på gång.

Gilla oss på facebook